maandag 23 februari 2015

Eind van de ochtend kwam ik uit de schuur met een volle kruiwagen mest, om die te legen bij de mestbult. Toen zag ik Tyshock en Omar met het hoofd hoog, en met gespitste oren naar de weg kijken. Daar moest ik natuurlijk even het mijne van weten. Bleek dat er 4 paarden los op de weg liepen. Snel heb ik een halster van een haak af gegrist, en ben ik gaan helpen die paarden weer in hun eigen wei te krijgen, wat nog niet zo makkelijk was. Bert is eerst nog even hier gebleven, om Sanne, Do en Shanti hun middagmaaltijd te geven, maar daarna is hij ook komen helpen. Wat de paarden hier toen allemaal gedaan hebben weten we dus niet goed, dat hebben we niet zo in de gaten gehouden. Maar tijdens het uitmesten van het pad bleek, dat ze toch flink aan het rennen geweest waren. Ze hadden heel wat bulten mest uit elkaar gelopen, waardoor het een enorme klus was. Zo zijn we dus erg druk geweest, maar zijn niet zoveel opgeschoten. Bert had ook nog mest willen uitrijden, want dat mag weer sinds een week, maar dat is niet gelukt. Soms heb je van die dagen, als je levende wezens verzorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten