woensdag 29 oktober 2014

Het is gezellig druk met vogeltjes in de stal. De zwaluwen zijn weg, maar de musjes blijven lekker hier. 's Morgens als we de stallen uitmesten, dan horen we hun getrippel in de voerbakken. Ze pikken dan letterlijk een graantje mee. En af en toe zien we ze zitten op de rand van de drinkbakjes, om daar figuurlijk een graantje mee te pikken van wat de paarden achter gelaten hebben. Verder spelen ze vanaf bovenop de stalwanden voor opzichter of wij ons werk wel goed doen, en misschien ook wel of ze daar ook nog een graantje van mee kunnen pikken. Dan moeten ze bij mij echter wel wachten totdat ik klaar ben, want de poezen houden mij ook regelmatig gezelschap tijdens het uitmesten. Als ze zo'n dag hebben, dan gaan ze ook echt met me mee, als ik naar de volgende stal ga. Als ik de deur van de volgende stal dan vast open zet, maar de kruiwagen nog moet legen op de mestbult, dan weten ze vast welke ik daarna ga doen, zodat ze daar vast kunnen plaatsnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten