zondag 9 juni 2013

Na een drukke week, hebben we nu een heerlijk rustige zondag. Eindelijk tijd om dan maar een beperkt verslag van de afgelopen week te doen. We hebben vast weer een aantal voorbereidingen getroffen voor het komende winterseizoen. Zo heeft Bert woensdag de andere helft van de stallen schoongemaakt met de hogedruk spuit. En dinsdag hebben we de eerste snee gras gemaaid in een poging er hooi van te maken.
Dat is dankzij het prachtige weer geweldig goed gelukt. Vrijdagmiddag kon de pers komen om het in te pakken. Op het stuk rondom huis konden we gelijk met de wagen erachteraan om de baaltjes op te halen.
Helaas kan ik er geen geluidseffecten bij geven, zo'n kleine-baaltjes-pers is een heerlijk nostalgische plattelands-geluid.
Het land aan de overkant hebben we vrijdagavond leeg gehaald. Op de kop af 300 baaltjes hooi gewonnen.
En ook dit is toch wel een klein beetje nostalgie. Zo mocht ik ook vroeger al met opa mee terug van het land na het hooien.

Verder nog allerlei dingetjes meegemaakt afgelopen week, waarvan ik nog één leuke eruit wil lichten. Tijdens de middagmaaltijd van Sanne en Filon staat Filon altijd voor op het gangpad. Voor Sanne maakt het niet zoveel uit waar ze staat. Waar haar bak is, daar gaat ze staan eten. Maar als het voor Filon op een andere plek staat, dan is hij van slag, en gaat aan de wandel. Omdat het gangpad een keer volledig geblokkeerd was, moest hij toch maar buiten staan. Om gewandel tegen te gaan houd ik hem dan maar vast aan het halstertouw. Daar kreeg ik van Bert een klapstoeltje bij, zodat ik er op m'n gemakje van kon genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten