maandag 11 juni 2018

Nilam verdient vandaag een extra grote pluim! Vanochtend hadden we Do en Chico op de weide gezet. Roots moest daar nog bij, maar die was samen met Lucas eerst nog water gaan drinken. Die beide waren dus helemaal aan de andere kant. Bert ging Roots op de weide brengen, en ik nam Lucas aan het halster, om hem naar de andere kant te brengen. Hij mag met z´n andere vrienden daar het gras op maken, wat Do, Chico en Roots niet zo makkelijk meer op kunnen eten. Daar aangekomen deed ik eerst Lucas het halster af, om vervolgens het poortje open te doen. Candy, Orion M, Ramiro en Xavi waren al vlakbij dat poortje, dus ze gingen zo met  z´n 5-en de weide op. Tegelijkertijd vroeg ik me af waar Nilam eigenlijk was. Hoewel ik dus met Lucas helemaal van de andere kant af kwam lopen, had ik hem niet gezien. Toen ik het poortje weer dicht had gedaan, en me omkeerde om te gaan uitmesten, zag ik dat Nilam bij dezelfde hooibakken stond. Dus ook vlakbij dat poortje. En hij was daar gewoon blijven staan, terwijl de rest allemaal bij hem wegging! Hij mag zelf de weide niet op (samen met Jake, maar die was niet in zicht op dat moment), vanwege zijn gezondheid, maar hij had dus ook helemaal geen aanstalten gemaakt om mee te gaan. Ik glim even helemaal van trots, dat hij me op die manier laat zien, dat ik daar niet verdrietig om hoef te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten