zondag 27 augustus 2017

Ik nam de camera vast mee, omdat ik na het uitmesten van de stallen van Do en Shanti, weer eens wat tijd wilde nemen foto's te maken. Terwijl ik naar buiten liep om de kruiwagen te pakken zag ik Xavi staan genieten van de schaduw.
Ik probeerde wat uit te lokken, dat hij achterom keek, maar dat zat er niet in. Hij richtte alleen z'n oren naar mij. Omdat ik daar bleef staan wachten, wilde hij mijn tijd graag wat nuttiger besteden, en kwam daarom achteruit lopen, zodat ik hem kon gaan kroelen.
Dat vond hij nog niet voldoende, we moesten ook nog knuffelen. Daar is Xavi erg goed in om dat duidelijk te maken. Hij gaat dan met z'n snoet vlakbij je staan, doet z'n snoet over je heen, en trekt je dan zo naar zich toe. Dan mag je ook wel even een selfie maken. Ik zei nog dat die functie niet op de camera zit, alleen maar op de telefoon, maar dat maakte hem niet uit. Het resultaat is niet slecht, al zeg ik het zelf.
Dat ik toch echt de stallen wilde gaan doen, vond Xavi erg jammer. Het is zo'n grote knuffel.
Nadat ik de stallen klaar had, ging ik opnieuw met de camera naar buiten en stond Candy van de schaduw te genieten. Zij keek wel naar mij op.
Op de achtergrond van deze foto is Do al te zien, die op dat moment water stond te drinken.
Als Do opkijkt na het drinken kan ik Shanti mooi onder zijn hals door fotograferen.
Dan naar de andere kant om Naffi erop te zetten.
Omara, Orion en Roots staan achter de paddock. Orion kijkt al op, als ik nog achter de struiken loop, dat is er niet mooi op te krijgen. Roots kijkt wel op, op het moment dat ik een foto kan maken.
Omara staat bij de bak ernaast, zo heerlijk tevreden op haar hooi te kauwen.
Alsof ze m'n gedachten leest, kijkt ze me toch nog even aan.
Pas als Sam bij me komt voor knuffels,
en ik bij hem hurk, om hem te aaien, kijkt Orion me opnieuw aan, en lukt me het dat mooi op de foto te krijgen (al is de foto iets scheef geworden)
Wanneer ik terugloop, richting Xavi, Ramiro en Orion M, kijken die me om beurten aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten