dinsdag 13 maart 2018

Gister heb ik de camera eens weer volop in gebruik genomen. Het begon met Candy, die bezig is een allemans-vriendinnetje te worden. Ze stond eerst samen met Naffi bij dezelfde hooibak te eten. Voordat ik er met de camera bij was, stonden ze ieder bij een andere bak, maar het was nog steeds knusjes tussen de beide Haflingers.
Een poosje later stond ze met Xavi te kroelen. Tijdens zo'n kroelbeurt vliegen, in deze tijd van het jaar, de dotten haar in het rond.
Orion M en Ramiro zijn vlakbij hen.
Lucas en Roots zitten op deze foto nog onder het zand.
Als ik ze later op de dag help met uitharen, gaat het zand er ook gelijk af. Lucas had ik gedaan, en als ik met Roots bezig ben, helpt Lucas mij aan de andere kant, en maakt er zo een trioknuffel van.
Omara is een groot deel van de tijd niet bij hen, dan is die bij Jake, of zoals op deze foto, bij Nilam.
Tussen hen door zijn Do en Chico op de weide te zien. Een close-up van die beide kon natuurlijk niet achterblijven.
Ze staan inmiddels ruim 2 maanden samen op de weide. In het begin waren ze niet echt maatjes, maar dat begint nu toch wel te komen. We zien ze nu regelmatig samen zo dichtbij elkaar eten, of rennen en spelen, of kroelen. Op onderstaande foto is grappig om te zien, hoe Chico mij in de gaten houdt. Hij doet dat heel veel, hij heeft het vaak in de gaten, dat ik bezig ben foto's te maken. Ook al sta ik best een eind weg. Vooral bij hem probeer ik bewust zoveel mogelijk in te zoomen, dat ik zo ver mogelijk weg kan blijven in een poging niet gezien te worden.
Tot slot nog een leuke foto van 2 nieuwsgierige jongens (Lucas en Naffi), die van dichtbij willen kijken wat Bert aan het doen is. Die was met de trekker op de binnenweide bezig geweest. Hij moet dan door de hekken, die hij hier weer dicht doet. Tijdens de storm van een poosje geleden is de gewone sluiting van dit hek kapot gewaaid, en heeft Bert er tijdelijk een balkje achter tegenaan geschroefd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten