maandag 12 mei 2014

Het was weer even wennen, we moesten alle stallen uitmesten vanochtend, want alle paarden zijn binnen geweest vannacht. Het is zo ontzettend nat geworden in het weekend, dat er geen enkel droog stukje meer te vinden was op het pad. Daardoor was er geen plekje om eens even te gaan liggen. Een paard hoeft niet veel te liggen, maar af en toe moet dat wel een poosje, dus moeten ze wel die gelegenheid hebben. Vandaar dat we ze afgelopen nacht een droge stal hebben gegeven. Ze hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Voor ons had het ook een voordeel, want zo weet ik precies welke mest van welk paard is, zonder dat ik ze een tijd lang moet observeren. Nu kon ik mooi de mest onderzoeken op wormeieren. Daar heb ik net een cursus voor gedaan, om dat zelf te kunnen onderzoeken, en zo kon ik het gelijk in de praktijk brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten