donderdag 24 april 2014

Sinds een week of 3 loopt Grandeur niet helemaal lekker. Af en toe voelde ik dat in z'n stappen, als ik hem buiten bracht, maar verder zag je het eigenlijk alleen een beetje als hij draaft. Gistermiddag was het ineens een stuk erger, dat ik het ook duidelijk in stap kon zien. Aangezien hij artrose in dat been heeft, dachten we dat dat opspeelde. Maar gistermiddag verwachtten we dat hij misschien toch een hoefzweer aan het ontwikkelen was. Dan hadden we echter verwacht, dat hij vanochtend heel erg kreupel zou zijn, en er zelfs niet meer op zou willen staan. Omdat dat niet het geval was, heb ik maar overlegd met Karin. Het leek ons wel goed om de dierenarts er even naar te laten kijken. Die zei gelijk al, toen ik hem belde, dat een hoefzweer soms ook zo sluimerend komt, dus wilde hij dat zeker checken. En het bleek inderdaad een hoefzweer te zijn. Ondanks dat dat heel pijnlijk is, zijn we toch altijd blij, als het dat blijkt te zijn. Dan is het een kwestie van uitsnijden, en is er behoorlijk snel pijnverlichting. Nu nog een paar dagen regelmatig in een voetenzak soppen met Biotex, en dan is het leed hopelijk weer geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten